Cafét öppnar den 2:a juni – om jag hinner…

Denna helg är det konstrunda här i Halland och vi har flera konstnärer i Slöinge som öppnar upp sina dörrar till besökare. Samtidigt så hoppas jag att många av dessa besökare samtidigt passar på att ta en fika hos oss när vi på torsdag öppnar upp dörrarna för vårt café.

Jag har en viss förmåga att vara en tidsoptimist och jag tyckte att det inte skulle ta så lång tid att fixa till rummet där cafét ska vara. Men det finns så många andra faktorer som också spelar in. Här hemma har det varit sjukstuga, så istället för att planera och köpa in varor till försäljning så har jag vårdat sjuka barn och även en sjuk man. Inatt funderade jag till och med på att skjuta på premiären en helg för att kunna hinna allt. MEN MEN, jag ger mej inte…. Jag har fortfarande två dagar kvar innan cafét öppnar, och då ska allt vara färdigt!

Jag ska göra maränger, kolasås och chokladsås till glassen, jag ska åka till Gudmundsgården och köpa in pålägg till mackor, jag ska till Solhaga och köpa bröd och bullar, och sen har jag massor av småsaker att göra också, men jag hinner, jag hinner!!

vi ses under helgen!

Kommentera

